Saturday 27th July 2024

عارضه یابی و مطالعات بازار

عارضه یابی و مطالعات بازار

کسب و کارها به منزله یک موجود زنده مانند انسان هستند : دارای نیازها، توانمندی ها، ارتباطات متنوع با محیط

در سالهای اخیر موضوعی که بیش از پیش کسب و کارها را سخت درگیر خود کرده است، ایجاد تغییر و تحول به موقع و بهبود کسب و کار در راستای ارتقاء بهره وری و رقابت‌پذیری است.

 

هر سازمان یا کسب و کار همواره تحت تاثیر سه نیروی قدرتمند قرار دارد. این سه نیرو عبارتند از:

  • * ایجاد تغییر و تحول در نیازها، خواسته‌ها و تقاضای بازار با توجه به تغییر تدریجی در سبک زندگی، فرهنگ و سایر عوامل موثر بر محیط فعالیت مشتریان
  •  
  • * ایجاد تغییر و تحول پرشتاب و روز افزون در فناوری و تکنولوژی و نیاز به خلق نوآوری و استفاده از آخرین تکنولوژی و فناوری روز دنیا
  •  
  • * ظهور رقبای جدید و بطور کلی تنوع اقدامات رقبا با هدف رقابت‌پذیری بیشتر و روند رو به رشد رقابت و افزایش قدرت چانه زنی مشتریان در بازارهای هدف.
  •  

با توجه به عوامل بالا نه تنها توسعه و رشد بلکه حفظ وضع موجود نیز در کسب و کارها و سازمان ها به سادگی ممکن نبوده و صاحبان کسب و کار باید با شناخت کامل و به موقع از جایگاه خود از یکسو، و پایش بازار و فناوری و رقبا از سویی دیگر، بهترین راهکار را برای شناخت و رفع موانع ارتقاء بهره‌وری و رقابت‌پذیری خود شناسایی و با اقدامات به موقع آن راهکارها را به اجرا در آورند و در غیر اینصورت فرصت های بازار را از دست داده و قطعا رقبای شما از این فرصت بهترین استفاده را خواهند کرد.

پایه اصلی و از جمله الزامات اولیه این اقدامات هدفمند، انجام مطالعات عارضه یابی برای شناسایی مشکلات و موانع و اولویت بندی آنها و سپس یافتن بهترین راهکارها برای رفع عارضه های مکشوفه و برداشت موانع رشد کسب و کار شماست.

 

طرح آموزش در مسیر اشتغال موسسه آموزش عالی پیروزان به منظور ایجاد بستر مناسب برای مهارت آموزی دانشجویان با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی ایجاد گردید تا دانشجویان در طول دوران تحصیل با مهارت های مورد نیاز بازار کار متناسب با رشته تحصیلی خود آشنا شوند.

تماس با ما:

آدرس دانشگاه: استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس، بلوار خرمشهر

موسسه آموزش عالی پیروزان
کد پستی :۹۷۷۱۶۷۵۹۵۹

۰۵۶-۳۲۷۳۱۸۰۱-3

Template Design:Dima Group