Saturday 27th July 2024

کانون ها و تشکل ها

کانون ها و تشکل ها

موضوعات فرهنگی و هنری فراوانی وجود دارند که دانشجویان علاقه دارند به طور خاص در آن زمینه ها، فعالیت کنند. 

 

کانون های فرهنگی و هنری 

به منظور پاسخ گویی به نياز های متنوع و رشد خلاقيت های فرهنگی دانشجويان، سامان بخشيدن به خواسته ها و تلاش های خودجوش فرهنگی، هنری و اجتماعی آن ها و ارتقای سطح همکاری جمعی و گسترش فرهنگ مشارکت تأسیس شده اند. 

حداقل ۵ نفر از دانشجويان علاقه مند به فعاليت در يک حوزه مشخص، می توانند با تدوين يک اساس نامه (که شامل اهداف کانون، حوزه فعاليت، نحوه انتخاب ارکان شامل شورای مرکزی، دبير و … باشد)، به عنوان هيأت مؤسس، تقاضای تشکيل کانون را داشته باشند. مديريت فرهنگی دانشگاه، پس از بررسی و تطبيق اساس نامه و شرايط اعضای هيأت مؤسس با آیین‌نامه کانون های فرهنگی و هنری، مجوز تشکيل کانون را صادر می کنند. شکل گيری کانون ها و انتخاب اعضای آن ها، از طريق انتخابات صورت می گيرد و دوره فعاليت هر کانون، يک سال است.

 

بسیج دانشجویی

بسیج دانشجویی تشکلی انقلابی ست که در تاریخ 2 آذرماه 1367 به فرمان رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، برای دفاع از اسلام و انقلاب و پاسداری از اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی، ترویج اسلام ناب محمدی (ص)، پاسخ به مسائل اعتقادی بسیجیان و جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه، تلاش برای ایجاد حکومت بزرگ جهانی اسلام و ترویج تفکر بسیج در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، تشکیل گردیده است. فرهنگ و تفکر بسیجی برگرفته از مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که ایمان، تلاش مخلصانه، هوشیاری در شناخت دشمن، محبت و ایثار در برابر دوست، ایستادگی و مقاومت شجاعانه و خستگی ناپذیر در برابر دشمن، حضور آگاهانه در صحنه های مختلف و به میدان آوردن همه توانایی های خود در راه آرمان های نظام اسلامی، عدالت خواهی و پیشگامی، نوآوری، دلیری در عرصه علم و سیاست و دین داری و خدمت، تعبد و ولایت مداری، از شاخص های این فرهنگ غنی است.

 

کانون دانشجویی هلال احمر

کانونهای دانشجویی هلال احمر بمنظور افزایش مشارکت دانشگاهیان به ویژه دانشجویان در فعالیتهای اجتماعی و خدمات مورد نیاز سازمان جوانان هلال احمر و اجرای برنامه های این سازمان در مراکز دانشجویی ، و همچنین استفاده مناسب از ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق وظایف هلال احمر جمهوری اسلامی تفاهم نامه ای بین جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاداسلامی با اهداف ذیل منعقد گردید :
• برگزاری کلاسهای آموزشی امداد و کمکهای اولیه
• تربیت و آموزش دانشجویان بمنظور آماده ساختن آنان در انجام خدمات اجتماعی و امدادی مورد نیاز .
• برگزاری تورهای تفریحی ، سیاحتی و …….
• اجرای مسابقات ورزشی ، فرهنگی ، علمی و …… در غیره در بین دانشجویان .
شرایط عضویت در کانون هلال احمر
• عضویت در کانون فوق به صورت رایگان است و دانشجویان گرامی با مراجعه به دبیر کانون مستقر در واحد با پر کردن فرم می توانند به عضویت کانون درآیند .

برخی از فعالیت های مصور کانون ها و تشکل های موسسه آموزش عالی پیروزان

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

 

طرح آموزش در مسیر اشتغال موسسه آموزش عالی پیروزان به منظور ایجاد بستر مناسب برای مهارت آموزی دانشجویان با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی ایجاد گردید تا دانشجویان در طول دوران تحصیل با مهارت های مورد نیاز بازار کار متناسب با رشته تحصیلی خود آشنا شوند.

تماس با ما:

آدرس دانشگاه: استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس، بلوار خرمشهر

موسسه آموزش عالی پیروزان
کد پستی :۹۷۷۱۶۷۵۹۵۹

۰۵۶-۳۲۷۳۱۸۰۱-3

Template Design:Dima Group