Tuesday 16th April 2024

کاردانی پیوسته عمران(کارهای عمومی ساختمان)

کاردانی پیوسته عمران (کارهای عمومی و ساختمان)

مقدمه

با بررسی وضعیت نیروی انسانی صنایع کشور، خلاء کاردان ( علمی کاربردی ) که بتواند مشکلات اجرایی را در زمینه های مختلف ساختمانی برآورده سازد کاملاً احساس می گردد. برای رفع این کمبود ایجاد دوره های کاردانی پیوسته ضروری به نظر می آید.
هدف این برنامه ، تربیت کاردان کارهای عمومی ساختمان با جهت گیری فنی است و لذا در طراحی برنامه علاوه بر مهارتهای فنی، تفکر طراحی نیز مورد توجه بوده است و برنامه در قالب کاردانی و با لحاظ کردن سهم دروس در نظر گرفته شده در آموزشهای علمی – کاربردی وزارت فرهنگ و آموزش عالی تهیه شده است.

ضوابط و شرایط ورودیها :

الف) فارغ التحصیلان دوره های سه ساله فنی و حرفه ای و کاردانش در رشته مربوطه
ب) قبولی در آزمون سراسری
ج) داشتن شرایط عمومی

طول دوره و شکل نظام:

 

حداقل طول دوره این مجموعا 5 سال است و برنامه های درسی آن در دو نیمسال برنامه ریزی می شود. برنامه های درسی این دوره به صورت پیوسته برنامه ریزی شده است. این برنامه ها به گونه ای تنظیم گردیده است که بعضی دانش آموزان در پایان سه سال تحصیلی و با گذراندن 96 واحد درسی در صورت تمایل می توانند به اخذ دیپلم در رشته مربوطه نایل شوند. دانش آموزان با گذراندن واحدها تا 168 واحد به اخذ درجه کاردانی گرایش مربوطه نایل می شوند.

ارزش هر واحد درسی و طول نیمسال در دوره سه ساله به شرح زیر است:

الف) دوره سه ساله: هر واحد درسی نظری 2 ساعات در هفته و هر واحد درسی عملی ( آزمایشگاهی ، کارگاهی، عملیات صحرایی ) 5/1 تا 3 برابر ساعت واحد نظری در طول یک نیمسال تحصیلی است، طول هر نیمسال 15 هفته کامل است.
ب) دوره دو ساله: هر واحد درسی نظری 1 ساعت در هفته و هر واحد درس آزمایشگاهی و عملیات میدانی 2 تا 3 برابر ساعت واحد نظری و هر واحد درس کارگاهی 3 تا 4 برابر ساعت واحد نظری در طول یک نیمسال تحصیلی است طول هر نیمسال 17 هفته کامل است.

Template Design:Dima Group