Thursday 25th April 2024

کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران

کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران

معرفی رشته

مهندسی عمران رشته‌ای است که هدف آن تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، بلند مرتبه‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، محیط زیست و غیره مسئولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند: سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاه‌های برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز و در نهایت حفظ محیط زیست، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن، یک اصل در مهندسی عمران است .

فرصت شغلی

۱-با توجه به فعالیتی که هر سازمان موسسه دارد کسانی که در کارهای عمران هستند می توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مراکز مختلف مشغول به کار شوند که از جمله این موارد که این افراد می‌توانند آنجا جذب بازار کار شوند و فعالیت کنند می توان به این موارد اشاره کرد : وزارت خانه های آموزش وپرورش، کشاورزی، فرهنگ و آموزش عالی،بانکها و طرح محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا.

۲-به دلیل این که این افراد در طراحی‌ و ساخت‌ خیلی از کارهای‌ عمرانی‌ مثل راه‌ها، پل‌ها، سدها، سازه‌های‌ دریایی‌ برای‌ سکوهای‌ نفتی‌، آشیانه‌های‌ هواپیما و خانه‌های‌ مسکونی‌ مقاوم‌ در مقابل‌ زلزله‌ همکاری دارند میتوانند در جاهای زیادی مشغول به کار شوند. مثلا فارغ التحصیلان نقشه‌برداری علاوه بر مورادی که گفته شد در هدایت و کنترل اجرای خطوط انتقال آب، برق، گاز، احداث مترو، نصب وماشین‌ آلات و تجهیزات فنی دقیق و حساس، هدایت و تعیین وضعیت انواع وسایل نقلیه نظامی و غیرنظامی هوائی، دریایی و زمینی هم می توانند کار کنند. همچنین شرکت های مختلف مهندسان مشاور که کارشان طراحی، محاسبه و نظارت براجرای پروژه های ساختمانی و امثال این است این افراد را استخدام میکنند.

 

طرح آموزش در مسیر اشتغال موسسه آموزش عالی پیروزان به منظور ایجاد بستر مناسب برای مهارت آموزی دانشجویان با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی ایجاد گردید تا دانشجویان در طول دوران تحصیل با مهارت های مورد نیاز بازار کار متناسب با رشته تحصیلی خود آشنا شوند.

تماس با ما:

آدرس دانشگاه: استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس، بلوار خرمشهر

موسسه آموزش عالی پیروزان
کد پستی :۹۷۷۱۶۷۵۹۵۹

۰۵۶-۳۲۷۳۱۸۰۱-3

Template Design:Dima Group